Sandy

DSC04129

Sinclair Patterns is tegenwoordig niet te stoppen! Oxana Sinclair brengt het ene na het andere top patroontje uit. En ik? Ik wilde ook graag deze weer in mijn collectie.

Sinclair Patterns can not be stopped nowadays! Oxana Sinclair expands one after the other. And I? I would also like to have this in my collection again.

De Sandy is een tuniek die losjes langs je lichaam valt. Kies voor :

  • een korte of een lange mouw
  • een gebogen of rechte zoom
  • een gewone neklijn of rolkraag

The Sandy is a tunic that falls loosely past your body. Choose :

  • short or long sleeves
  • a curved or straight hem
  • a turtleneck or crew neck finish 

DSC04129

Een rolkraag leek me wel heel toepasselijk nu het herfst is en het is vanzelfsprekend dat ik hierbij lange mouwen maakte. De gebogen zoom had mijn voorkeur. Wel zonder kant, want dat paste niet echt bij mijn gekozen jersey. Niet alleen jersey, maar ook tricots en lichte sweater stoffen zijn prima om de Sandy te maken. Rekbare stoffen dus!

A turtleneck seemed to be very applicable now it is fall and it is obvious that I made long sleeves. The curved zoom was my preference. Without lace, because that did not really fit my chosen jersey. Not only jersey, but also knits and light sweater fabrics are great to make the Sandy. Stretchable fabrics!

Heel handig aan de Sinclair patronen is dat je een heel uitgebreide handleiding krijgt waarin verteld wordt welke machinesteken je kan gebruiken, meer info over de afwerking, stoffen keuze, styling tips, welke materialen je nodig hebt,… Ik print deze info nooit uit hoor. Ik vind het makkelijk om heel de tutorial te volgen in Ibooks. Dit bespaart me heel wat papier én inkt. Enkel het patroon (natuurlijk!) druk ik af.

Very handy to the Sinclair patterns is that you get a very comprehensive manual explaining which techniques for sewing knits, more info about seams, topstitching, fabric selection, styling tips, what materials you need, … I never print this info. It’s easy to follow the tutorial in Ibooks. This saves me a lot of paper and ink. Just the pattern (of course!) I print.

De designster gebruikt bij het naaien van de schoudernaden clear elastic. Framilon noemen we dat ook. Dit is echt wel noodzakelijk voor de duurzaamheid van je kledingstuk. Het blijft zo beter in vorm én je kan het langer dragen!

Mijn zoom werkte ik af met de tweelingnaald. Ik speld altijd eerst heel nauwkeurig mijn zoom. Pers dan mijn zoom. Werk hem dan af met de tweelingnaald en stoom dan weer. Zo krijg je een perfect afgewerkte zoom. Heb jij misschien nog tips?

DSC04131

The designer uses clear elastic when sewing the shoulder seams. We also call it Framilon. This is really necessary for the durability of your garment and it stays better in shape.

I finished my hem with a twin needle. I always pin my zoom very carefully. Then press my hem. Then finish it with the twin needle and steam again. This gives you a perfectly finished hem. Do you have any other tips?

De Sandy is voorlopig in promotie, dus als je deze top wil aanschaffen, neem dan zeker een kijkje op de site van Sinclair.

Tot gauw,

The Sandy is currently in promotion, so if you want to buy it, take a look at Sinclair’s site.

See you soon,

Ilse

8 reacties op ‘Sandy

  1. Hoi Ilse, hoewel ik al gehoord heb van Sinclair patterns heb ik nog geen enkel patroon van hen. Jouw Sandy is een ideale trui voor de herfst. Het patroontje staat jou beeldig en is weer heel mooi afgewerkt in een prachtige stof. Werk jij jouw naden altijd af met framilon? Als het heel fragiele stoffen zijn dan werk ik mijn naden af met naadband, maar anders overlock ik die gewoon. In die toekomst werk ik mijn elastische naden ook af met framilon.

    Groetjes, Elke

    Geliked door 1 persoon

      1. Welke jurk van ITS was dat? Ik heb immers ook een patroon voor een jurk van ITS? Ik zou het niet graag verkeerd afwerken. Of raadt Kennis ook framilon aan?

        Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie